Ana Sayfa » » İş Güvenliği Uzmanı Oldum, Ne Yapmalıyım?

İş Güvenliği Uzmanı Oldum, Ne Yapmalıyım?

Yazar Dear Man on 17 Temmuz 2013 Çarşamba | 05:56

Merhaba değerli İş Güvenliği Uzmanı Meslektaşlarım,


Çoğumuzun kafasındaki soru işaretlerinden biri “isg sınavını kazandım, belgemi aldım, peki şimdi ne olacak?” dir.


Sizler için derlediğim bu makalede “İş Güvenliği Uzmanlarının Hazırlaması Gereken Tüm Belge ve Prosedürler” yer alacaktır. Tabiki her iş yerinin kendine özgü özel işlemleri olmakla birlikte akla gelen ve yapılması öncelikli işlemleri aşağıda bulabileceksiniz. Siz değerli okuyucularımız da eksik olan bilgileri yorum olarak belirtip tamamlarsa bu yazı daha faydalı hale gelecektir.


1.İşyeri ile sözleşme imzalanacak.


2.İşyerini güzelce bir tanıyıp her bölüm için risk analizi-değerlendirmesi yapılacak.


3.Çalışanlara eğitim verip,bunlar belgelendirilecek ve çalışanlar sınava tabi tutulacak. (hepsi belgelendirilecek)


4.Acil durum eylem planları hazırlanıp belgelendirilecek.


5.Acil durum ekipleri oluşturulacak ve  belgelendirilecek.


6.Çalışan temsilcileri belirlenecek ve dökümante edilecek.


7.Gerekli yerlere uyarı levhaları asılacak.


8.Gürültü haritaları çıkartılacak.


9 – Her çalışan için bir özlük dosyası oluşturulacak.


10-İşletmede genel olarak gerekli olabilecek gürültü,toz vb. ölçümler yaptırılacak.


11. Risk analizi ekibi oluşturulacak


12. çalışan temsilcileri ve risk analizi ekibine eğitim verilip belgelendirilecek.


13. Yıllık çalışma ve eğitim planı oluşturulacak


14. Kurul atama yazısı, çalışan temsilcisi atama yazısı, risk değerlendirme ekibi atama yazısı oluşturulup işverence imzalanacak (ilk yapılması gerekenlerdendir)


 Derleyen: Ekrem Aksoy / C Sınıfı iş güvenlik uzmanı-Bilgisayar Mühendisi


İş Güvenliği Uzmanı Oldum, Ne Yapmalıyım?

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Ana Sayfa | Reklam Ver |İletişim
Copyright © 2013. İş Güvenliği Uzmanlığı - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kopyalama yapılamaz!..